Vos Training & Coaching

Trainer & Coach

Mijn naam is Esther Vos. Ruim 20 jaar ben ik actief geweest in het bedrijfsleven 
op het gebied van verkoop, reclame, public relations, officemanagement en
directieondersteuning. Ik heb mij daarnaast ontwikkeld op het gebied van
communicatie en persoonlijke ontwikkeling. Sinds 2007 verzorg ik met
Vos Training & Coaching workshops en cursussen voor organisaties en particulieren.

 

Ik heb onder andere de volgende opleidingen afgerond:


Jaaropleidingen NLP Practitioner, Master Practitioner, Trainer in Opleiding, Karakterstructuren, Systemisch werk, Transactionele Analyse, Train de Trainer en Professioneel Coachen bij Unique Quality Coaching

Train de Trainer bij Tarázát

Vrouwelijk Leiderschap bij Phoenix

Psycho-energetisch therapeut bij SIO

Therapie in Beeld bij Gerrie Reijersen van Buuren

Karakterdiagnostiek bij Margot van de Plas

Ik ben in het bezit van het certificaat internationaal NLP trainer van Cinte, goedgekeurd door de NVNLP.
Enthousiast geworden door al mijn ervaringen op het gebied van communicatie en persoonlijke ontwikkeling is het voor mij duidelijk dat de effectiviteit van mensen binnen en buiten bedrijven afhankelijk is van communicatie.

Bijvoorbeeld:

  • Komt jouw boodschap over zonder ruis op de lijn?
    (generaliseren, vervormen, weglaten)
  • Stem jij af op de zintuiglijke voorkeur van de ander?
    (visueel, auditief, gevoel etc.)
  • Reageer jij op de ander of op je eigen invulling?
    (waarnemen, houding, gedrag, identiteit)

In mijn cursussen en workshops ga ik hier dieper op in om de eigen communicatie en die naar anderen bewust te worden, te begrijpen en opties te creëren zodat er keuzes ontstaan. Mijn collega voor veel van deze cursussen en workshops is Truus Ordelman van Havital.


Mijn rol en identiteit:

Procesbegeleider van verbale en non-verbale communicatieprocessen, enthousiast en bewust van de keuze om te mogen zijn wie ik ben.


Mijn waarden en overtuigingen:

* Enthousiasme

Enthousiasme versterkt je contact en opent mensen.

* Gelijkwaardigheid

Vanuit gelijkwaardigheid is een ieder zelfsturend.

* Genieten

Verwondering en bewondering leidt tot inzicht.

* Humor

Een lach om jezelf verdiept je relatie.
Een lach met een ander versterkt je contact.

* Respect

Respect voor het wereldbeeld van de ander leidt tot gelijkwaardigheid.

* Verbinding

Vanuit verbinding met jezelf kun je met de ander verbinding krijgen,
waardoor gelijkwaardigheid, vrijheid, veiligheid en vertrouwen ontstaan. 

* Vertrouwen

Zelf-vertrouwen geeft vertrouwen in de ander.

* Vrijheid

Bewustwording van opties leidt tot keuzevrijheid.


Mijn vaardigheden:

Veiligheid bieden, zintuigspecifiek waarnemen, luisteren, uit het oordeel blijven,
doelen stellen, kader zetten, grenzen stellen,
relativeren, uitdagen, prikkelen, confronteren, humor en lichtheid
vanuit verschillende posities inzichten en opties aanreiken.

 

Wat is NLP

De afkorting NLP staat officieel voor Neuro Linguïstisch Programmeren. Het gaat over hoe onze zintuigen de prikkels van de buitenwereld opvangen, hoe onze hersenen deze informatie verder verwerken en hoe zich dit uit in ons gedrag.

Centraal binnen NLP staat het contact: contact met jezelf én met de ander, en hoe je dit contact kunt verbeteren. Wat geloof je over jezelf? Wat geloof je over je omgeving? Wanneer je je daarvan bewust wordt en daarnaast van jouw keuzemogelijkheden, zul je merken dat dit direct een meetbaar effect in je omgeving geeft.

Als je doet wat je altijd gedaan hebt, zul je immers krijgen wat je altijd gekregen hebt! 

NLP bestaat uit een verzameling modellen, technieken, concepten en therapieën oorspronkelijk door Richard Bandler en John Grinder bij elkaar gebracht. De inhoud van NLP is, naast onderwerpen van Bandler en Grinder zelf, samengesteld na bestudering, modellering en of bijdrages van mensen zoals onder anderen:

  • Gregory Bateson (cybernetica)
  • Milton Erickson (hypnotherapie)
  • Alfred Korzybski (communicatiemodel)
  • Virginia Satir (rapport en communicatiestijlen)
  • Robert Dilts (logische niveaus)

 

Klachten

Ik beschik over een aansluiting bij een geschillencommissie waardoor ik tegemoet kom aan de eis zoals die door de WKKGZ (Wet Kwaliteit, Klachten, Geschillen en Zorg) sinds in januari 2017 verplicht is gesteld.

Mocht je ergens niet tevreden over zijn of heb je een klacht, dan verneem ik dat graag van je en maken we het bespreekbaar. Leidt dit niet tot een oplossing, dan kun je ervoor kiezen om je klacht voor te leggen aan een geschillencommissie.
Op deze website vind je de procedure en verdere informatie: https://www.degeschillencommissiezorg.nl